19.02.2023

Projekty graficzne materiałów reklamowych

W dobie nieustannie pojawiającej się konkurencji, która w dodatku ciągle się doskonali, jednym z najważniejszych aspektów w drodze do osiągnięcia sukcesu jest skuteczna reklama. W tym celu niezbędne jest podjęcie wielu różnych działań, które dostarczą potencjalnym klientom informacji o istnieniu naszej firmy, dostępnej ofercie i korzyściom, jakie ten klient uzyska, jeśli zdecyduje się na skorzystanie z naszych usług. Nieocenioną pomocą w takich działaniach są materiały reklamowe, takie jak gadżety w formie przedmiotów poligraficznych. Pełne ich przygotowanie wraz  z realizacją przygotujemy dla Ciebie w naszym punkcie.

Czym są gadżety i materiały reklamowe?

Materiały reklamowe to różne przedmioty fizyczne, które są poręczne, przydatne i jednocześnie stanowią nośnik informacji o danej marce czy przedsiębiorstwie. Mogą też reklamować konkretną usługę, produkt, wydarzenie, akcję czy kampanię. To doskonały element większej kampanii prowadzonej w Internecie, ale też świetny sposób na jedyną formę reklamy w prowadzonym biznesie w zależności od potrzeb i charakteru firmy.

Gadżety reklamowe to najczęściej ulotki, notesy, wizytówki, długopisy, teczki, papiery firmowe, torby papierowe i inne przydatne produkty, które najczęściej dodawane są do zamówień lub rozdawane na różnych akcjach promocyjnych. Chociaż są to formy reklamy tradycyjnej, wciąż charakteryzują się niezwykle wysoką skutecznością. Chętnie z takich materiałów korzystają też różne instytucje, urzędy, organizacje pozarządowe, umieszczając na nich logo, dane teleadresowe czy grafikę kojarzącą się z daną placówką.

Jakie powinny być materiały reklamowe, aby były skuteczne?

Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie otrzymał ulotkę, którą od razu wyrzucił do kosza, lub dostał długopis, z którego skorzystał, nawet nie zwracając uwagi na to, co właściwie się na nim znajduje. Podstawą skuteczności gadżetów reklamowych jest ich rodzaj, projekt oraz wykonanie.

Obecnie wiele firm oferuje usługi wykonania ulotek czy różnego rodzaju materiałów w bardzo przystępnych cenach, często z gotowych szablonów, które w szybki i prosty sposób można uzupełnić własnoręcznie i przekazać do realizacji. Jednak takie materiały często nie są zbyt funkcjonalne. Papier wizytówek ma wątpliwą jakość, druk na ulotkach jest niewyraźny, torby bywają nietrwałe, a logo na notesach niemal niezauważalne, a już na pewno niecharakterystyczne.

Aby materiały reklamowe rzeczywiście przełożyły się na rozpoznawalność firmy i w niedługim czasie większą ilość klientów oraz rozpoznawalność marki, warto postawić na jakość i współpracę ze specjalistami. Właśnie takie podejście ma nasz zakład poligraficzny, w którym do każdego zamówienia podchodzimy indywidualnie i dbamy o każdy, najmniejszy szczegół. Pracujemy na innowacyjnych programach graficznych, a do realizacji materiałów reklamowych, takich jak ulotki, wizytówki, plakaty, papier firmowy, notesy, teczki czy torby stosujemy najnowsze urządzenia drukujące funkcjonujące na rynku.

Projekt graficzny materiału reklamowego – na co zwrócić uwagę?

Niestety, aby zrealizować profesjonalne, wyróżniające się i skuteczne materiały reklamowe, nie wystarczy określić zleceniodawcy, lub naszkicować na kartce, co byśmy chcieli, aby było zawarte na danej ulotce lub wizytówce. Niezbędny jest porządny projekt graficzny, który możemy wykonać. Aby uzyskać gadżet na właściwym poziomie, taki projekt powinien spełniać kilka podstawowych warunków.

Oczywiście kolorystyka lub ulubione wzornictwo jest ważne, ale materiał reklamowy ma przede wszystkim trafiać do odbiorcy. Dlatego musi on być skierowany do konkretnej grupy odbiorców i jednocześnie stanowić źródło konkretnego przekazu. Jednocześnie powinien być też kreatywny i pomysłowy, aby zapadł w pamięć potencjalnego klienta i kojarzony był z daną marką.

Dobry projekt graficzny materiału reklamowego, powinien być też harmonijny. Jego poszczególne elementy powinny występować w pewnych parach i zawierać oś symetrii, a także być rozłożone równomiernie i w sposób uporządkowany. Wywoła to u odbiorcy poczucie bezpieczeństwa i komfortu.

Materiały reklamowe muszą też wyróżniać się proporcjonalnością. Warto jest przykuć czymś uwagę, ale jednak najważniejsze są informacje o danym produkcie czy też usłudze. Niezbędnym elementem takiego projektu jest także czytelność. Wpływ na to ma nie tylko umiejętność stworzenia projektu, ale także jakość urządzeń i technologii zastosowanych do realizacji materiałów reklamowych.

W projektach warto stosować też znaki wektorowe. Jeżeli posiadają Państwo już przygotowane projekty, chętnie przekształcimy znaki graficzne właśnie w wektorowe i zrealizujemy finalnie każde zamówienie. Pozwoli to uzyskać jeszcze lepszą jakość i dokładność przekazu zawartego na danym gadżecie.

Choć profesjonalne usługi realizacji materiałów reklamowych wraz z projektem graficznym bywają droższe niż zamawianie gadżetów w oparciu o gotowe szablony, w rezultacie każdy klient otrzymuje pełnowartościowe produkty wykonane bez przypadkowych ucięć wzorów czy literówek lub błędów w czcionce. Nad każdym zleceniem czuwa wówczas zespół specjalistów, dzięki czemu materiały reklamowe są nie tylko dodatkiem do oferowanych usług lub sprzedawanych przedmiotów, ale też powodem do dumy.

xerowola.pl


Tanie Ksero i Drukarnia Wola, Warszawa

biuro@xerowola.pl

XERO WOLA Daniel Jabłonowski
ul. Jana Olbrachta 11
01-111 Warszawa

Realizacja: Asearch